شاید باورش سخت باشد اما ورزش شنا می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر میزان سلامت روح و جسم هر فرد بگذارد و از این رو حتی در اسلام آموزش شنا به فرزندان توصیه شده است.معمولا ورزش های ابی مورد استقبال همگان قرار می گیرد و همه از اینکه در آب به ورزش و تفریح بپردازند لذت می برند .ورزش شنا نیز به همین واسطه در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته و خوشبختانه استعاداد های خوبی در این زمینه در حال پرورش هستند . شما نیز اگرذ علاقه مند هستید تا این ورزش را به صورت حرفه ای و یا حتی به صورت شخصی و رد حد رفع نیاز خود یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم حتما این مجموعه ارزشمند را که به صوتر تصویری است را تهیه و تماشا نمایید.البته همه می دانیم که برای آموزش شنا تنها نمی توان به دیدن یک فیلم بسنده کرد و حتما باید در کنار آن تمرینات عملی نیز توسط یک فرد ماهر به هنر آموز یاد داده شود تا در نهایت بتواند در این رشته به مهارت لازم دست یابد.معمولا سبک هایی که افراد به دنبال یادگیری و اموزش دیدن آنها هستند به شرح زیر می باشند :

آموزش شنا قورباغه
آموزش شنا پروانه
آموزش شنا کرال

آموزش شنا

 

ما در این مجموعه ارزشمتد تکنیک های مختلف سبک های فوق را به شما علاقه مندان اموزش داده ایم.شما با وجود این فیلم آموزش شنا و البته با کمی تلاش و پشتکار می توانید امیدوار باشید که خیلی زود در این رشته به مهارت کافی دست خواهید یافت و می توانید براحتی از این پس در استخر با هر عمقی به شنا بپردازید.ورزش شنا علاوه بر اینکه در روح و روان شما می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر جای بگذارد می تواند باعث آب شدن چربی های اضافی افراد نیز شود و براحتی و همراه با لذت بردن از این ورزش به کاهش وزن خود نیز خواهید پرداخت و در بعد از مدتی کوتاه می توانید به هیکل ایده آل خود دست یابید.بر خلاف سایر رشته های ورزشی این رشته دارای آسیب های بسیار کم بوده و معمولا ورزشکار در طول شنا کردن دچار آسیب دیدگی نخواهد شد.یکی از عللی که میزان آسیب در شنا کمتر از سایر رشته ها است این می تواند باشد که بدن انسان در آب بسیار سبک تر از حالت معمول شده و وزن ان به یک دهم میزان واقعی کاهش می یابد و همین امر باعث شده تا ضربه های وارده به مفاصل نیز کاهش یابد.فروشگاه تهران خرید این محصول را برای تهیه کردید.

حتما شنیده اید که می گویند افرادی که مبتلا به بیماری های مفصلی هستند به اموزش شنا بپردازند و این ورزش را فرا بگیرند.علت این است که حتی افرادی که از آمادگی بدنی پایینی برخوردار هستند می توانند به خاطر سبک تر شدن وزنشان در آب براحتی درون آب حرکت کنند و همین امر می تواند کمک بسیار فراوانی در رفع بیماری های انها داشته باشد. همچنین افرادی که دارای اضافه وزن زیاد هستاند و یا بانوان باردار نیز می توانند از ورزش شنا استفاده نمایند.

آموزش شنا

 

آموزش شنا تصویری که ما برای شما اماده کرده ایم با در نظر گرفتن برترین تکنیک های این ورزش می تواند بسیرا برای هنر اموزان مفید واقع شود و قطعا با چند بار تماشا کردن تکنیک های فوق و اجرای چند باره انها زیر نظر فردی ماهر و مجرب می توانید خیلی زود به سطح بالایی از آمادگی دست یابید. شنا را می توان ورزشی سنگین عنوان کرد. درست است که در آب وزن شما کاهش یافته و رکت برایتان بسیار راحت تر از قبل خواهد شد اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که با ورزش شنا شما تقریبا تمامی ماهیچه های خود را درگیر نموده اید و از این رو می توان این رشته را جز رشته های سنگین و پر فشار قلمداد نمود.مثلا در  شنای کرال و یا شنای پروانه و حتی شنای قورباغه می توان گفت تمامی عضلات اصلی بدن درگیر بوده و در این حرکات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

از مزایای آموزش شنا می توان عنوان کرد که علاوه بر به کارگیری تمامی ماهیچه ها و درگیر کردن انها باعث می شود تا مفاصل شما نرم شود . مخصوصا مفاصل ناحیه لگن و شانه و دست و پا جز این دسته هستند.این ورزش را می توان در دسته ورزش های ایروبیک هوازی قرار داد. در طول مدتی که در حال شنا گردن هستید ممکن کلا چند دقیقه بیشتر طول نکشد اما در همین مدت تمام عضلات درگیر در حال مصرف اکسیزن و انرژی هستند.از دیگر مزیت های ورزش شنا می توان به کاهش فشار خون نیز اشاره کرد. همین امر موجب می شود تا شما از خطر سکته های قلبی در امان باشید. بالا رفتن توان قلب باعث می شود تا میزان خونی که به سراسر بدن پمپاژ می شود بیشتر شده و همین امر موجب  سرحالی و طراوت بیشتر شما نیز می شود.در کل طبق تحقیقاتی که در زمینه این روزش به عمل اورده اند می توان مزایای آموزش شنا را اینگونه و به شرح زیر عنوان کرد :

بهبود یافتن قدرت و انعطاف پذیرى بدن، استقامت و تعادل عضلانى بهتر (به همین دلیل بسیارى از ورزشكاران حرفه اى در رشته هاى دیگر نیز به تمرینات آبى هم مى پردازند) قلب قدرتمند، تناسب اندام، بهبود جریان خون، توان بخشى درمانى براى عضلات مستهلك و آسیب دیده ، بهبود از تصادفات و آسیبهاى بدنى، كنترل وزن، از بین رفتن اضطراب و تنشهاى روحى و افزایش انرژى است.

آموزش شنا

برخی فکر می کنند چون وزن بدن در آب شبک شده عملا نمی توان فشار زیادی به بدن اورد و از این رو شنا را ورزش مناسبی نمی دانند در صورتیکه در بالا نیز اشاره کردیم این رشته از معدود رشته هایی است که با انجام حرکات ان تقریبا تمامی ماهیچه ها درگیر شده و فشار مضاعفی به بخش های مختلف بدن وارد خواهد شد.اما در زیر می پردازیم به آموزش شنا و نحوه استارت زدن اولیه و رفتن به درون آب:

اولین حرکت که منجر به پرت شدن درون آب میشود و این عمل یا از طریق سکوهای پرتاب و یا از لبه استخر صورت می گیرد را استارت می گویند.سه تا از سبک های پر طرفدار و معروف شنا یعنی شنای کرال و شنای قورباغه و شنای پروانه برای استارت کافیست که از لبه استخر این کار صورت پذیرد.سبک شنای کرال از پشت نیز از درون خود استخر و با گرفتن لبه استخر انجام می شود.مرحله استارت شاید برای اموزش شنا در حالت غیر حرفه ای زیاد مهم نباشد اما شما عزیزانی که به فکر یادگیری این روزش به صورت حرفه ای هستید و می خواهید در آینده در مسابقات شنا شرکت نمایید باید عنوان نماییم که اولین و مهمترین مرحله همین مرحله استارت است که اگر به خوبی انجام نشود می تواند منجر به شکست شما در یک مسابقه حرفه ای نیز شود.پس به دقت باید به تمام مراجلی که در این مجموعه به امورش استارت می پردازیم دقت نموده و بارها و انرا در استخر و زیر نظر مربی خود انجام دهید.استارت هایی که در قدیم صورت می گرفت با استارتی که امروز و در ورزش حرفه ای از ورزشکاران و قهرمانان می بینم بسیار متفاوت است . در روش جدید با مطالعاتی  که صورت پذیرفته است روشی را استفاده می کنند که باعث پرت شدن شنا گر به فاصله دورت از لبه استخر شده و همین امر موجب می شود تا میزان موفقیت ان افزایش یابد.

آموزش شنا

اما خط استارت که به صورت لبه پرتاب است باید دارای مشخصات استانداردی باشد که زیر نظر متخصصین و طبق قوانین فدراسیون جهانی شنا طراحی و ساخته شده باشد.پس این بسیار مهم است که در چه استخری و با چه میزان استاندارد جهانی می خواهید عمل استارت را انجام دهید. حتما قبل از اینکه بخواهید مرحله اساارت را شروع کنید از میزان کیفیت استخر و استاندارد بودن ان مطلع شوید.

 
آموزش شنا را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.شنا یکی از ورزش های آبی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد . کمتر کسی را می توان یافت که از ورزش های آبی بدش بیاید ودوست نداشته باشد برای یک بار هم که شده لذت ان را تجربه نکند.شما نیز اگر از علاقه مندان به اموزش شنا هستید و دوست دارید تا روزی براحتی در عمق های زیاد به شنا کردن بپردازید باید ابتدا تمامی نکات مربوط به ان را به صورت دقیق و علمی فرا بگیرید تا بتوانید به سطح بالای از مهارت دست یابید.

آموزش شنا
ورزش شنا جدا از اینکه رشته ای بسیار مفرح و هیجان انگیز است ان نز می تواند در مواقع ضروری به کمک شما بیاید و حتی جان شما را از خطر غرق شدن در آب نجات دهد.پس بد نیست اگر حتی به اندازه کمی هم که شده با این رشته ورزشی آشنایی اولیه ای پیدا کنید.شما با خرید آموزش شنا که از فروشگاه البرز خرید تهیه می کنید می توانید موارد زیادی را فرا بگیرید از جمله :
• آموزش نحوه غوطه ور شدن در آب و اینکه چگونه بروی آب ثابت بمانیم.
• برای بالا رفتن آمادگی جسمانی چه تمرین هایی را انجام دهیم.
• اموزش شنای کرال سینه و یادگیری نمات ضروری آن
• آموزش کامل شنای کرال پشت
• آموزش شنای پروانه و یادگیری نکات ضروری آن
• اموزش روش های چرخیدن بعد از رسیدن به انتهای استخر
• تکنیک های نفس گیری به صورت صحیح و حرفه ای
• آموزش شنا در زیر آب بدون نفس گیری

آموزش شنا

شاید فکر کنید که می توان به صورت سنتی و با نگاه کردن از روش شنا کردن دیگران در استخر به مهارت لازم دست یافت .اما باید خدمتتان اعلام کنیم که اگر هم بتوان با این روش به مهارت دست پیدا کرد شما به جای اینکه به طور مثال در یک ماه به مهارت لازم دست پیدا کنید باید ماه ها وماه ها وقت صرف کنید و در اخر هم به مهارتی که می خواهید نمی رسید. پس چه بهتر که از همین اول شما به صورت حرفه ای و علمی با تمامی نکات ورزش شنا آشنا شوید وبه صورت کاملا حرفه ای توسط اساتید بزرگ اموزش ببینید.
چگونه می توانید نسبت به خرید آموزش شنا اقدام نمایید ؟
مهم نیست که در کجای کشور هستید کافیست تا فقط اراده کنید و تنها با چند کلیک این محصول ارزشمند را برای خود خرید نمایید . در زیر چند روش تهیه این محصول را توضیح داده ایم و شما مختار هستید به هر روشی که خواستید نسبت به تهیه این مجموعه ارزشمند اقدام نمایید :
۱. بروی دکمه خرید پستی در کنار محصول کلیک نمایید و براحتی اقدام به خرید از طریق سایت کنید.
۲. می توانید ادرس کامل خود +نام محصول+نام گیرنده+کد پستی (در صورت داشتن) را به شماره تلفن ۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴ پیامک کنید.
۳. می توانید به صورت تلفنی با شماره ۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴ تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.
اما سوال بعدی شاید این باشد خوب چگونه می توانم وجه کالا را بپردازم ؟
باز هم در این بخش ما به فکر آرامش و راحتی شما بوده ایم و با فعال کردن طرح تحویل درب منزل این امکان را فراهم کرده ایم تا شما ابتدا خرید کنید و محصول خود را دریافت نمایید و سپس وجه انرا به مامور پست بپردازید .
بعد از خرید چقدر زمان می برد تا محصول من به دستم برسد؟
چون به صورت پستی محصول شما برایتان ارسال می گردد معمولا بین ۲ روز تا نهایتا ۵ روز زمان خواهد برد تا کالای مورد نظرتان به ادرس شما ارسال شود.
گارانتی بازگشت پول
شما با خیال راحتی می توانید از فروشگاه البرز خرید اقدام به تهیه محصولات مورد نظر خود نمایید . ما تمامی محصولات خود را گارانتی کرده ایم و در صورتیکه هر گونه مشکلی در ان دیده شد ما آنرا برایتان به صورت رایگان تعویض خواهیم کرد.

مجموعه آموزش شنا که در سایت قرار داده ایم هم برای مبتدیان مناسب است و هم بدرد افراد حرفه ای می خورد.از مهمترین دلایلی که تاکید داریم حتما برای یادگیری بیشتر آموزش شنا از این مجموعه استفاده کنید این است که شما هر بار که بخواهید می توانید نکات اموزشی را عقب و جلو کرده و بارها و بارها آنرا تماشا نمایید و دیگر اینکه این اموزش ها توسط مجرب ترین اساتید شنا به شما عزیزان اموزش داده خواهد شد و بی شک بدون هیچ گونه نقص و کم و کاستی می توانید تمام مراحل حرفه ای شدن را طی نمایید.
در میان سایر محصولات اموزشی که در مورد شنا می باشد ما سعی کرده ایم با بررسی دقیق یکی از کامل ترین و حرفه ای ترین محصولات را برایتان در سایت قرار دهیم . این مجموعه هم از لحاظ کیفیت تصویر و هم از لحاظ روان بودن نحوه آموزش بسیار منحصر به فرد بوده و قطعا می تواند راه گشای خوبی برای شما علاقه مندان به ورزش شنا باشد.
در این بخش برای علاقه مندان به

آموزش شنا
تاریخچه ای از رکوردهای کسب شده توسط قهرمانان بزرگ این رشته را آورده ایم که خواندن ان خالی از لطف نخواهد بود :

در این مبحث از آموزش شنا به رکورد های جهانی می پردازیم :
۲۰۰۹:سزار سیه لو از کشور برزیل در مسابقات برزیل به میزبانی سائو پائو لو در ۵۰متر آزاد با زمان ۲۰:۹۱
۲۰۰۹ :سزار سیه لو از کشور برزیل در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۱۰۰متر آزاد به مدت ۴۶:۹۱
۲۰۰۹:پل بیدر من از کشور آلمان در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۲۰۰متر آزاد به مدت ۱:۴۲
۲۰۰۹: پل بیدر من از کشور آلمان در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۴۰۰ متر آزاد به مدت ۳:۷:۰۷
۲۰۰۹:ژانگ لین از کشور چین در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۸۰۰ متر آزاد به مدت ۷:۳۲:۱۲
۲۰۱۲:سان یانگ در مسابقات المپیک به میزبانی بریتانیای کبیر در ۱۵۰۰ متر آزاد به مدت ۱۴:۳۱:۰۲ ۲۰۰۹:لیام تانکوک در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۵۰ متر کرال پشت به مدت ۲۴:۰۴
۲۰۰۹:ایرن پیرسل در مسابقات امریکا به میزبانی ایالات متحده امریکا در ۱۰۰ متر کرال پشت به مدت ۵۱:۹۴
۲۰۰۹: ایرن پیرسل در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا در ۲۰۰ متر کرال پشت به مدت ۱:۵۱:۹۲
۲۰۰۹:کامرون فن در بورگ در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا ۵۰ متر قورباغه به مدت ۲۶:۶۷
۲۰۱۲: کامرون فندر بورگ دربازی های المپیک به میزبانی بریتانیا ۱۰۰ متر قورباغه به مدت ۵۸:۴۶
۲۰۱۲:آکیهیرو یاماگوچی در بازی های ملی به میزبانی ژاپن ۲۰۰ متر قورباغه به مدت ۲:۰۷:۰۱
۲۰۰۹:رافائل مونیوز در مسابقات اسپانیا به میزبانی اسپانیا ۵۰ متر پروانه به مدت ۲۲:۴۳
۲۰۰۹:مایکل فلپس از کشور ایالات متحده امریکا در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا ۱۰۰ متر پروانه به مدت ۴۹:۸۲
۲۰۰۹: مایکل فلپس از کشور ایالات متحده امریکا در مسابقات جهانی به میزبانی ایتالیا ۲۰۰ متر پروانه به مدت ۱:۵۱:۵۱
۲۰۱۱:رایان لوچت از کشور ایالات متحده امریکا در مسابقات جهانی به میزبانی چین ۲۰۰ متر مختلط به مدت ۱:۵۴
۲۰۰۸:مایکل فلپس از کشور ایالات متحده امریکا در بازی های المپیک به میزبانی چین ۴۰۰ متر مختلط به مدت ۴:۰۳:۸۴

آموزش شنا

اگر شما هم دوست دارید تا روزی به رکوردهای افسانه ای این قهرمانان دست بیابید به نظر شاید قدم اول همین خرید آموزش شنا باشد و در مرحله بعدی تمرین اموزش های داده شده در این مجموعه .
مسافت کوتا۲۵ متر :
۲۰۰۹:رولند شومن از آمریکای جنوبی در مسابقات افریقای جنوبی ۵۰متر آزاد به مدت ۲۰:۳۰
۲۰۰۸:آموری لیو یو کس از فرانسه در مسابقات اروپا به میزبانی کرواسی ۱۰۰ متر آزاد به مدت ۴۴:۹۴
۲۰۰۹:پل بیدر من از آلمان در مسابقات جهانی به میزبانی آلمان در ۲۰۰ متر آزاد به مدت ۱:۳۹:۳۷
۲۰۱۲:یانیک اگنل از فرانسه در مسابقات فرانسه در ۴۰۰ متر آزاد به مدت ۳:۳۲:۲۵
۲۰۰۸:گرانت هاکت از استرالیا در مسابقات ویکتوریا به میزبانی استرالیا در ۸۰۰ متر آزاد به مدت ۷:۲۳:۴۲
۲۰۰۱: گرانت هاکت از استرالیا در مسابقات استرالیا در ۱۵۰۰ متر آزاد به مدت ۱۴:۱۰:۱۰
۲۰۰۹:پیتر مارشال از ایالات متحده امریکا در مسابقات جهانی به میزبانی سنگاپور ۵۰ متر کرال پشت به مدت ۲۲:۶۱
۲۰۰۹:نیک تومان از ایالات متحده امریکا در مسابقات Duel in the Pool به میزبانی بریتانیا ۱۰۰ متر کرال پشت به مدت ۴۸:۹۴
۲۰۰۹:ارکادی ویا تکانین از روسه در مسابقات World Cup به میزبانی آلمان در ۲۰۰ متر کرال پشت به مدت ۱:۴۶:۱۱
۲۰۰۹:کامرون فن در بورگ از آفریقای جنوبی در مسابقات جهانی به میزبانی آلمان در ۵۰ متر قورباغه به مدت ۲۵:۲۵
۲۰۰۹: کامرون فن در بورگ از آفریقای جنوبی در مسابقات جهانی به میزبانی آلمان در ۱۰۰ متر قورباغه به مدت ۵۵:۶۱
۲۰۰۹:دنیل پورتا از مجارستان در مسابقات اروپا به میزبانی ترکیه در ۲۰۰ متر قورباغه به مدت ۲:۰۰:۶۷
۲۰۰۹:اشتفن دیبلر از آلمان در مسابقات جهانی به میزبانی آلمان در ۵۰ متر پروانه به مدت ۲۱:۸۰
۲۰۰۹:یوگنی کورو تیشکین از روسیه در مسابقات جهانی به میزبانی آلمان در ۱۰۰ متر پروانه به مدت ۴۸:۴۸
۲۰۱۳:چادلوکلوس از آفریقای جنوبی در مسابقات جهانی به میزبانی سنگاپور در ۲۰۰ متر پروانه به مدت ۱:۴۸:۵۶
۲۰۱۲:رایان لوچت از United States در مسابقات جهانی به میزبانی ترکیه در ۱۰۰ متر مختلط به مدت ۵۰:۷۱
۲۰۱۲:رایان لوچت از United States در مسابقات جهانی به میزبانی ترکیه در ۲۰۰ متر مختلط به مدت ۱:۴۹:۶۳
۲۰۱۰:رایان لوچت از ایالات متحده امریکا در مسابقات جهانی به میزبانی امارت در ۴۰۰ متر مختلط به مدت ۳:۵۵:۵۰

آموزش شنا

و اما در این بخش برای علاقه مندان به آموزش شنا به معرفی برخی از قهرمانان این رشته پرداخته ایم و بیوگرافی انها رابرایتان شرح داده ایم :
بیوگرافی برترین های شنا در مبحث آموزش شنا:
الکساندر پوپوف: وی ۱۶ نوامبر ۱۹۷۱ در شهر سوردلوفسك روسيه متولد شد. و با یک یاز شناگران هموطنش ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها دو فرزند می باشد و هم اکنون در شهر بینه سوئیس زندگی می کند.و عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک ای.او. سی و فدراسیون شنای فینا هستند. از دستاورد های وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱۹۹۴:کسب نشان قهرمانی درشناهای ۵۰ و۱۰۰متر کرال.
۱۹۹۸:کسب مقام اول در شنای ۱۰۰ متر آزاد و کسب مقام دوم در ۵۰ متر آزاد
۲۰۰۳:کسب مقام قهرمانی در ۵۰شنا های و ۱۰۰ متر کرال.
کسب مقام قهرمانی در ۱۰۰ *۴مترآزاد امدادی
کسب مقام دوم در ۱۰۰ *۴ متر مختلط امدادي
مسابقات قهرمانی اروپا:
۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲:کسب ۲۰مدال طلا در شناهای۵۰ و ۱۰۰متر آزاد ،۱۰۰ *۴ متر مختلط امدادي و ۱۰۰ *۴ متر آزاد امدادي.
افتخارات وی در المپیک:
۱۹۹۲: کسب مقام قهرمانی در ۵۰ و۱۰۰ متر آزاد
۱۹۹۶:کسب مقام قهرمانی در ۵۰ و ۱۰۰ مترکرال.
۲۰۰۰: کسب مقام دومی در ۱۰۰ متر آزاد و کسب نفر ششمی در ۵۰ متر آزاد.
رکورد های جهانی:
۲۰۰۰:در شنای ۵۰ متر آزاد در مسکو به مدت ۲۱/۶۴ثانیه.
۱۹۹۴:کسب رکورد جهانی در شنای ۱۰۰ متر آزاد به مدت ۴۸/۲۱ ثانیه.
۱۹۹۴:کسب رکورد جهانی در شنای ۱۰۰ متر در استخر های کوچک به مدت ۴۶/۷۴ ثانیه .

مایکل فلپس:وی در ۳۰ژوئن سال ۱۹۸۵ در شهر مریلند متولد شد. و آموزش ورزش شنا را از ۷ سالگی شروع کرد و اولین مهارتی که نوانست کسب کند کرال پشت بود به این دلیل که از رفتن سر در آب وحشت داشت.شغل او معلمی است و دو بار به عنوان برترین آموزگار سال در شهر مریلند معرفی شد.و همچنین پر افتخار ترین ورزشکار در تاریخ المپیک را تصاحب نمود. از جمله افتخارات وی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱۹۹۲:کسب رکورد شنای ۲۰۰ متر پروانه در رده سنی جوانان.
۲۰۰۰:کسب مقام سومی کشوری و درمسابقات انتخابی با کسب مقام دوم به عضویت تیم المپیک در آمد.
۲۰۰۰:وی هفتمین ورزشکار برتر دنیا در رشته شنای ۲۰۰ مترپروانه شناخته شد. همچنین در شنای ۴۰۰متر انفرادی نفر ۴۴جهان شناخته شد.
۲۰۰۱: کسب مدال طلا در شنای ۱۰۰ متر پروانه و همچنین شکستن رکورد شنای ۲۰۰ متر پروانه در مسابقات کشوری.کسب مدال طلای قهرمانی جهان.
۲۰۰۲: شکستن رکورد ۲۰۰ متر در دنیا،کسب چهار مدال قهرمانی کشوری در ۱۰۰ و ۲۰۰ متری شنای پروانه و ۲۰۰و ۴۰۰متر شنای انفرادی، کسب دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی پن پاسیفیک در شنای ۲۰۰و۴۰۰متر انفرادی و کسب مدال نقره در شنای ۲۰۰ متر پروانه.
ايان تورپ: وی در ۱۳ اکتبر سال ۱۹۸۲ در سیدنی به دنیا آمد.و یکی از پر افتخار ترین شناگران در جهان به حساب می آید.وی توانسته است ۲۲ بار رکورد های ورزش شنا را بشکند و در بازی های المپیک با کسب ۵ مدال طلا تنها ورزشکار استرالیایی است که توانسته این ۵ مدال را تصاحب کند.
ایات تورپ تا کنون در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک توانسته ۱۱ مدال طلا را به چنگ بیاورد. و اوج قهرمانیش در سال ۲۰۰۰ بازی های المپیک سیدنی بود و در این مسابقات ۳ مدال طلا و مدال نقره بدست آورد.وی در حالی که ۲۴ سال بیشتر سن ندارد اعلام کرده است که دیگر در مسابقات رشته شنا حضور نخواهد داشت .

آموزش شنا

آسیب های آموزش شنا و پیشگیری از آن:
برای آب تنی و شنا کردن باید مواردی را رعایت کرد تا این ورزش باعث آسیب رساندن به بدن نشود و عوارضی به همراه نداشته باشد. در آب های آلوده بهیچ عنوان شنا نکنید
عفونت کردن گوش:
در هنگام آموزش شنا کردن بدلیل اینکه بدن در آب غوطه ور میشود آب درون گوش رفته و باعث آسیب میشود
قبل از اینکه درون آب رفته باید از گوش گیر استفاده شود تا آب وارد گوش نشود
بعد از اتمام شنا درون گوش را با حوله خشک کرده و سپس سشوار گرفته.
قرمزی چشم:
در اب استخر از کلر برای ضدعفونی کردن استفاده میشود که باعث حساسیت شده و در طی شنای طولانی در آب چشم ها آسیب میبینند و متورم میشوند
اگر در آب دریاچه و حوضچه ها شنا کنید بدلیل آلوده بودن و وجود باکتری ها قرنیه را قرمز کرده و باعث پف کردن چشم ها شده .
* برای جلوگیری از متورم شدن چشم ها:
باید از عینک مخصوص برای شنا استفاده کرد و آنرا کامل روی چشم ها قرار داد تا از ورود آب درون چشم جلوگیری کند.
بلعیدن آب در حین شنا:
اگر به طور ناخودآگاه مقداری آب را ببلعید حتی یک جرعه که این اتفاق برای افرادی که در حال یادگیری آموزش شنا هستند بیشتر اتفاق می افتد و اگر آب آلوده باشد باعث بیماری می شود.

آموزش شنا

خطر غرق شده در حین آموزش شنا :
افرادی که در حال آموزش شنا هستند و به دلیل ترس از آب در آب غوطه ور میشوند و به سمت پایین کشیده شده و باعث غرق شدن آنها میشود که برای جلوگیری از این اتفاق باید از جلیقه های نجات استفاده کرد و با پوشیدن آن ها در سطح آب قرار گرفت که با توجه به سن و اندازه قد تغییر سایز دارند.
آسیب و بیماری های ناشی از شنا:
بیماری های پوستی:
– آموزش شنا چون در استخر آب انجام میشود که اگر آب آلوده باشد بیماری های پوستی به همراه خواهد داشت.
شامل: قارچ.زیگیل.کچلی میشود و اگر در آب بیش از حد کلر ریخته شود در افرادی که حساسیت های پوستی دارند دچار آسیب رساندن به پوست آن ها شده و دچار خارش زیاد و خشک شدن و اگزما میشود.
– آسیب های شنا در استخرهای روباز :
وجود بیش از اندازه ی آفتاب برای پوست بدن نیاز نیست و این امر باعث آسیب شده و فقط چند دقیقه برای جذب ویتامین D کافی می باشد .
به خاطر وجود آفتاب، پوست را دچار سوختگی و قرمزی و تورم زیاد کرده که به مرور زمان باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لک و سرطان پوستی را شامل شود.
– آسیب شنا روی مو
وجود مس در درون آب بدلیل رد شدن از لوله های آب و وارد شدن درون استخر منجر به آسیب رساندن به موی شناگر شده و باعث تغییر رنگ موی او شده و باعث رسوب کردن درون بافت مو شده و برای جلوگیری از این امر باید شناگر از کلاه استفاده کند و بعد از اتمام آموزش شنا دوش گرفته و موها شسته شوند .
آسیب های استخرهای عمومی و پیشگیری از آن ها:
بدلیل استفاده عمومی از یک آب و استخر با تعداد نفرات زیاد و استفاده ی زیاد از وسایل ضدعفونی کننده بخاطر تعویض نکردن مجدد آب های استفاده شده درون یک استخر باید تمامی افراد در هنگام رفتن به استخر از وسایل ضروری و شخصی استفاده کنند و به همراه خود ببرند .چون حاوی میکروب و آلودگی های استخری بوده اند.

– بالا بودن آب بیشتر از ۳۰ درجه باعث خفگی و وقفه در قفسه سینه میشود
– حتما از مایوی مناسب استفاده شود بطوری که سطح بدن را به میزان کافی پوشش دهد.
– از حوله برای استحمام بعد از شنا استفاده کنید.
– از دمپایی مخصوص استفاده شود
– از کلاه شنا برای وارد نشدن آب درون موها که باعث تغییر رنگ و حالت ان هاشده و با رسوب در موها ان ها را میشکند.
– از عینک شنا استفاده کنید.
– از دماغ گیر برای جلوگیری از ورود آب و مجرای تنفسی استفاده کنید
– از گوش بند برای بستن راه ورود آب به گوش استفاده شود
– از تیوپ برای آموزش شنا کردن کودکان و افرادی که در حال آموزش هستند استفاده کنید
– حتما بعد از اتمام شنا دوش گرفته و مو و بدن را کاملا شسته و سپس خشک کنید.
– اگر مهارت کافی در شنا کردن را ندارید هیچوقت در عمق های زیاد استخرها شنا نکیند

 

 

آموزش شنا
فیلم آموزش شنا
آموزش شنا تصویری
آموزش شنا قورباغه
آموزش شنا پروانه
آموزش شنا کرال